Alkoliserad Historiker

Nu har jag jobbat, sovit, supit, försummat, sprungit, jobbat lite till, snott två blommor från gårdens blommplantage, orerat för mycket, bekännt min antipati mot fra, sett en film om en alkoliserad historiker som delatar i ett debattprogram på tv där sanningen om hur det egentligen gick till 1989 den 22 december i Rumänien debatteras. Flög Ceausescu iväg i sin helikopter pga rädsla för folkets demonstrationer eller flög han innan folket överhuvudtaget börjat vandra mot centralkommitténs byggnad?  Om påstående nummer två stämmer så var det ju faktiskt inte någon revolution! Frågorna är många och svaren är konfusa.

Annars har jag bokat slovakienresan, anmält mig till en kurs i nederländksa, supit utanför bruce, köpt sprit av en tysk, plankat på bussen, jobbat övertid, sovit för lite, drömt för oregelbundet, inte klippt mig, börjat intressera mig för misogyni, läst en tonårsbok som handlar om en flicka som går i sjuan, som har för lite hår på snippan, för små bröst, är olycklig kär i en äldre kille och har en mamma som har bröstcancer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0