Toalettpapperskungen

Hej tandkrämstillverkare! Jag vet hur ni kan öka er profit med 10 procent men jag tänker inte avslöja min hemlighet innan ni ger mig 1 miljon dollar. Chefen för tandkrämsföretaget blev lite konfundersam  men svarade ändå att hon först ville fösöka komma på hemligheten själv men att hon skulle återkomma.

En månad rann iväg och chefen kunde inte klura ut hemligheten så hon ringde och förtellde den bittra sanningen och att hon var villig att betala summan mot avslöjandet.

Gör tandkrämsöppningen 10 procent större!

Det är inte alltid de mest avancerade upptäckterna som resulterar i den största profiten.

Gårdagens barrunda gav mig en egen snilleblixt.

Toalettpapperskungen Mikael "Mozart" Andersson. Det är stort. Tänk att istället för bara vita och tråkiga pappersark skriva texter på arken. Kanske en novell eller en serie eller varför inte en hel bok. Toalettlitteratur. Tänk att en författare skulle få chansen att släppa en bok i talettpappersform, viken dröm som skulle gå i uppfyllelse. Jag skulle garanterat vara villig att betala tio eller tjugo spänn mer för en sådan rulle.

Detta är även bra om ser det från ett miljöperspektiv. När vi exkrementerar används det ofta för mycket papper. Många sliter och drar och bara torkar. Om då istället det står en text på varje ark så kan man bara ta ett ark i taget. Inge slöseri här inte.

En ide som inte kan gå fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0