Byta Lägenhet

Jag känner ingen som har flyttat lika många gånger som mig. Det har aldrig varit någon utmärkande lyx, men jag har heller aldrig ansett mig själv som någon vidare streberist. Jag föredrar det enkla och funktionella, lite åt det spartanska hållet om man så vill. Här följer en liten redogörelse för mina flyttar genom åren.

Den 10 augusti 2000 satt jag i fyllecellen första och enda gången. En månad senare köpte jag min första lägenhet. En 1:a på 29 kvm. Man kan säga att jag bodde granne med min dåvarande Gymnasieskola. Jag var sjutton och fyllde 18 samma år.

Jag stannade där ungefär ett år för att senare köpa en ny lägenhet på samma gata. Ytterligare en 1:a men med lite fler kvm och ett större kök. Dessutom vindsvåning.

Tidsbegreppet börjar eludera men jag träffade en tjej och vi behövde större. Jag köpte en stora 2:a med balkong. En riktig trevlig lägenhet. Jag lämnade den ganska samtidigt som tjejen.

Sedan var jag bostadslös en period så jag bodde i min mormors och morfars lägenhet ett par månader. Vid den tiden var de bosatta i Spanien under större delen av året så det passade utmärkt att jag nyttjade deras faciliteter.

Ett par månader stannade jag där för att senare återvända hemma till mor och far.

Därifrån begav jag mig till Kungälv för studier. Jag bodde tillsammans med en norsk, en dansk, en islänning och två svenskar i ett kollektiv. 6 månader stannade jag kvar där.

Sedan ville jag närmre Svergies framsida  så jag skaffade mig en studentlägenhet i kviberg. Lilla Regementsvägen med kvibergs marknad som granne.

Sen exilerade jag till Danmark för studier och där delade jag rum med en dansk kille som heter Dennis. Ett rum med rvå sängar och toalett som konstant luktade avlopp. Detta var i Århus.

Sen flyttade jag hem till mamma och pappa igen och blev kvar där i 3 månader.

Nu var det Norge som hägrade. Jag tog med mig mina ägodelar som vid det här laget hade krymt från en lägenhet på 60 kvm till tre stycken resväskor. Jag bodde i en by som heter Ås tillsammans med 4 andra sköna killar. Ås ligger strax utanför Oslo. 6 månader

Bokade en flygbiljett till Prag och flyttade in i ett kolektiv tillsammans med 2 tyskar och en tjeck. Bodde där en månad tills jag tröttnade på människorna.

Skaffade mig en mer central lägenhet i Prag tillsammans med en amerikan och en svensk.

Januari 08 drabades jag av en personlig bankrutt. Tur i oturen hade jag sökt till lärarprogrammet i Göteborg. För mitt sista kapital köpte jag en bussbiljett till Göteborg  där jag fick tag på en studentlägenhet i Johanneberg.

I Maj i år flyttade jag till den lägenhet jag bor i nu. En studentlägenhet på hisingen tillsammans med en kompis

Om jag räknar rätt har jag flyttat 14 gånger sen jag flyttade hemmifrån för första gången. Det är inte dåligt det, och mer blir det. Jag håller på att leta efter en ny lägenhet just nu och näst år flyttar jag till Holland.

Ring mig om ni behöver hjälp med flyttstäd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0