Liten uppdatering

Skolan tog slut för mig redan två veckor tillbaks i tiden. Alla tentor är passè och djupt bergavna i mannaminne. SS eller sommarslaveriet har återigen kommit för att förpina min sommriga tillvaro. Denna gång har jag valt att utnyttja ett företag som sysslar med kylvaror som juice och yoghurt. Eller är det jag som blir utnyttjad kanske, jag har inte bestämt min åsikt ännu, men tråkigt och understimulerande är det, det är en sak som är säker. Tio veckor kvar och sen börjar skolan igen, känns som en evighet men får ta till den gamla användbara klyschan "tiden går fort när man har tråkigt" eller hur vad det nu den löd?

Vi läste idé och lärdomshistoria och knullade. Vi läste filosofi och knullade. Drack rödvin, rökte lite hasch, läste litteraturvetenskap och knullade. Prövade amfetamin, men lade av i tid, knullade, blev gravida, slutade hascha men fick ändå missfall i tredje månaden. En bra sommar som sagt, så sant som det var sagt. Människan spår gud rår.

För att lätta upp sommarens misär har jag destinerat mig själv vissa förpliktelser som jag lovat jag ska infria.
  • Jag ska läsa två "vanliga" böcker i veckan
  • Se på fyra "klassiska" filmer i veckan
  • Vara full minst en gång i veckan
  • Springa till Hjalmar Brantingsplatsen och tillbaka 4 gånger i veckan
  • Gå på Way Out West i sommar
  • Åka utomlands minst 2 gånger
Uppfyller jag dessa förpliktelser kan det trots omständigheterna bli en bra sommar till slut



Kommentarer
Postat av: David

Hur har det gått med dina förpliktelser? Vilka böcker har du läst den här veckan? Vilka filmer har du sett?



Gillar din blogg. Gillar när du skriver. Som du skriver. Fortsätt!

2008-06-09 @ 13:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0